Sunday, December 15, 2013

The best way to spread Christmas cheer is singing loud for all to hear

Moikka! Viime kerrasta onkin taas ihan liikaa aikaa kun kirjottelin. Nyt tulee vähän kuvapainotteisempaa postausta pääasiassa tältä ja viime viikosta.  Okei näköjään tuli tekstiäkin ihan kiitettävästi varsinkin tähän alkuun :D Thanksgivingista en oo tekemässä erillistä postausta, sillä a) mulla jäi kamera kotiin vahingossa kotiin, joten mulla ei oo yhtäkään kuvaa siitä ja b) se ei täällä mun kohalla ollut oikeen mikään erikoisen iso juhla. Mutta siis täällä vietettiin Thanksgiving viikkoa kaks viikkoa sitten, ja sen kunniaksi meillä oli koulusta viikon loma. Joka tuli kyllä ihan tarpeeseen haha! Lomalla ei oikeestaan tehty mitään erikoista, paitsi että sain kokea mun ekan college football pelin! Mulla on sieltä jonkin verran kuvia kanssa, mutta laitan ne sitten eri postaukseen. Itse Thanksgiving oli torstaina, ja mentiin perheen kanssa perhetuttujen luo viettämään sitä. Olin ehkä kuvitellut vähän liikoja Thanksgivingistä ja sain huomata ettei se ollutkaan mikään kummallisempi juhla. Oli suunnilleen samanlaista kuten aina kun mennään tuttujen luo. Tällä kertaa oli vaan enemmän ruokaa :D Syötiin perinteistä Thanksgiving ruokaa kuten mm. kalkkunaa, perunamuussia, maissimössöä (en keksi tälle yhtään parempaa selitystä, mut se oli niinku maissia ja jotain makeeta kermajuttuu sekasin :D) ja pumpkin pieta. Ite en pahemmin tykännyt noista ruuista, mutta ei ainakaan tullut syötyä liikaa haha! Toi juhla on aika kuuluisa siitä että sillon syödään hirveesti, vähän niinkuin jouluna.

Kun tultiin kotiin, niin halusin kiittää mun hostperhettä että ne anto mulle tän mahtavan tilaisuuden tulla just tänne ja tähän perheeseen. En vois oikeesti olla kiitollisempi siitä, kuinka hyvä tuuri mulla on käynyt ja että kuin etuoikeutettu oon kun saan asua tässä perheessä ja paikassa. Se oli ihana kiittää niitä tästä kaikesta, koska ne on todellakin kiitokset ansainnut! Ne sanoi että nekin on hurjan kiitollisia että mä tulin tänne, ja että tä on ollut ihan mahtava kokemus tähän asti. Siinä oltiin sitten kaikki ihan tippa linssissä :D Tä oli mun lempiosuus koko Thanksgivingissä, koska musta on tosi tärkeetä aina muistuttaa itseään ja muitakin siitä että mistä on kiitollinen ja kiittää niitä ihmisiä keille on kiitollinen. Kaiken kaikkiaan oli kiva juhla, ja oli huippukiva kokea se, koska se on kummiskin oikein periamerikkalainen juhla!

Thanksgivingin jälkeen seurasi sitten paljon odotettu Black Friday, eli suuret alennukset jokapuolella ympäri yön. Mulla soi herätyskello kello 5 aamulla kun lähdettiin kavereiden kanssa katsastamaan alennukset. Täytyy myöntää että oli ihan sairaan iso pettymys, koska oletin että löydän kaikki joululahjat ja että alennukset on tosi hyviä (koska näin olin kuullut). Mutta en löytänyt melkeen mitään 9 tunnin shoppailusta huolimatta. Eikä löytänyt muuten mun kaveritkaan oikeen mitään :D No mutta ainaskin säästyi rahat! Ja tulipahan sekin "perinne" koettua! ;) DSC04121 DSC04124 DSC04126 DSC04146 DSC04150 DSC04167 DSC04215
Thanksgivingin ja Black Fridayn jälkeen oli vuoro laittaa koti joulukuntoon! Näiltä löytyy koristeita joka lähtöön, ja siinä menikin pari päivää laittaa kaikki paikoilleen! Kuusenkoristeita oli jotain 4 isoa laatikollista, joten se ei ollut ihan mikään 10 minuutin homma koristella se. Näillä on perinteenä ostaa kaikista paikoista mihin ne menee, niin kuusenkoriste, joka sitten muistuttaa heitä siitä matkasta aina joka joulu. Nä on saanut myös paljon kuusenkoristeita lahjaksi, joten niillä on tunnearvoa vähän enemmän kuin kaupasta ostetuilla. Tänne tuli myös jouluvalomiehet laittamaan ulos jouluvalot. Täällä tosiaankin panostetaan joulukoristeisiin! Mut hei kaikki on suurempaa Jenkeissä, eiks se niin mennyt haha? DSC04241 DSC04250 DSC04257 DSC04259 DSC04274 DSC04276 DSC04278 DSC04279 DSC04281 DSC04282
DSC04287
 Tää viikonloppu on mennyt juhliessa pikkujouluja ja koristellessa piparkakkutaloja. Perjantaina meillä oli kotona pikkujoulut perhetutuille. Tuli ihan sellanen olo että oli joulu jo, koska syötiin hyvin ja availtiin lahjoja. Tai tehtiin gift exchange, eli jokanen toi lahjan ja sitten jokanen sai lahjan. Tehtiin erikseen lasten ja aikuisten lahjavaihdot, ja mom oli ostanut meidän puolesta lahjat joten mun ei tarvinnut ostaa mitään. Ite päädyin saamaan 10 dollarin lahjakortin iTunesiin, ja tuli kyllä tarpeeseen! Iltaan kuului kanssa mm. juoksentelua ja koriksen pelaamista ulkona pilkkopimeässä ja ulkoporeammeessa olemista. Yritin koittaa mennä uimaan altaaseen, mutta se vesi oli yhtä kylmää ku avannossa, joten enpäs sitten mennykkään. :D Oli kiva kokea jenkkipikkujoulut täällä, koska nä oli ihan eri maata kuin Suomessa. Ainakin suuruusluokaltaan nä oli paljon isommat!

Lauantaina aamulla koristeltiin veljen kanssa piparkakkutalot. Täällä piparitaikina on ihan outoa, tai en mä oikeestaan sitä ees piparitaikinaks kutsuis, koska ei se tuoksunut yhtään siltä.. Voi kyllä johtuu myös siitä, että se oli sellanen valmispiparkakkutalo, mutta kuitenkin! Mä epäonnistuin mun talon koristelussa, mutta onneks veljen talo näytti kivemmalta! Mun on toi ruma m&m's talo :D   DSC04298 DSC04303 DSC04305 DSC04307 DSC04310 DSC04317 DSC04319 DSC04322 DSC04327 DSC04337 DSC04343 DSC04340
Illalla menin sitten Talian, Rachelin, Stephin ja Brianan kanssa koulukavereiden pikkujouluihin. Otettiin kuvia, kuunneltiin joululauluja katottiin aivan mahtava joululeffa Elf, juotiin kaakaota, tehtiin minipiparkakkutaloja, jotka ei ees oltu tehty piparista, naurettiin ihan liikaa ja sitten vaan hengailtiin. Nä oli ihan erilaiset pikkujoulut verrattuna niihin perjantaisiin, ja tykkäsin näistäkin ihan tosi paljon :)

Tänään sunnuntaina ollaan oltu momin ja dadin ja koirien kanssa parin tunnin lenkillä tuolla vuorilla ja sitten ollaan kateltu jefua telkkarista ja koristeltu pipareita. Tai ei noi "piparit" oo pipareita nähnytkään, keksit on parempi sana! En millään jaksais mennä huomenna kouluun taas, mutta luulen että kestän nä 4 päivää ennen joululomaa! Me saadaan perjantai vapaaksi koulusta, joten päästään lomalle vähän aikaisemmin kun normaalisti. En malta oottaa!!

Sain muuten myös tällä viikolla kolmena peräkkäisenä päivänä paketteja kotoota ja en vois olla onnellisempi!! Se fiilis on maailman huipuin kun tuut koulusta kotiin ja sua oottaa sun sängyllä paketti Suomesta ♥  Kiitos hurjasti kaikki ♥♥ Laitan varmaan joulun jälkeen/joulua edeltävällä viikolla erikseen postausta siitä että mitä sieltä paketeista löytyi! ;)

 Hyvää alkavaa viikkoa kaikille joka puolelle missä ikinä olettekin! ♥

2 comments:

  1. wau onpa ihan älyttömän ihanan näköstä siellä! muutenkin tykkään sun blogista ihan tosi paljon :-) hyvää joulua & uuttavuotta sinne! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitos paljon, piristit mun päivää! :) Ja samoin!! :))

      Delete