Friday, September 6, 2013

NYC Soft Landing Camp

Moikka! Kerron nyt lyhyesti siitä New Yorkin Soft Landing Campista joka meillä oli viime viikolla kun tultiin Jenkkeihin. Sen järjesti siis Explorius ja se kesti 3 päivää. Leirillä oli Exploriuksen vaihtareita ympäri pohjoismaita, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja sitten tietty Suomesta. Meitä suomalaisia siellä oli 5, ja heidän kanssa siellä tulikin vietettyä eniten aikaa. Oli ihan mahtavaa tutustua heihin!

Meiän leiri alkoi siitä kun Exploriuksen leirihenkilökuntalainen tuli hakemaan meitä lentokentältä torstai-illalla. Kentältä lähdettiin suoraan hotellille, jonne oli n. 10 minuutin ajomatka. Hotellille päästyä ja huoneet saatua oltiin jo niin väsyneitä kaikesta matkustamisesta että nukahdettiin aika nopeesti.
DSC03322 DSC03328 DSC03352 DSC03353 DSC03359 DSC03368 Aamulla sitten aamupalan jälkeen suunnattiin bussille, joka tuli hakemaan meitä hotellilta ja vei meidät Manhattanille. Matkan varrelta otettiin kyytiin mukaan meidän opas Mike, joka oli kyllä paras ikinä! Se osas selittää tosi hyvin kaikista nähtävyyksistä ja sitten se oli kanssa hyvä vitsailemaan :D Hauska mies siis!
Mutta siis sen jälkeen ku oltiin haettu Mike, niin lähdettiin kiertelemään Manhattania. Käveltiin mm. Wall Streetillä, josta jatkettiin lautalle, joka kulki Vapaudenpatsaan ohi. Lautalta näkyi upeesti Nycin kaikki hienot pilvenpiirtäjät ja muut rakennukset ja tietty se Vapaudenpatsas myös. Oli siistiä nähdä se livenä, koska oon aina nähnyt sen vaan kuvista.
DSC03375 DSC03378 DSC03376 DSC03390 DSC03393
Lautta-ajelun jälkeen jatkettiin bussilla kohti Brooklyn Bridgeä, jossa otettiin kuvia, mukaan lukien ryhmäkuva. Tän jälkeen suunnattiinkin SoHoon, jossa meillä oli aikaa 5 tuntia vapaavalintaiseen kiertelyyn ja shoppailuun. Saatiin aika kulumaan aika hyvin kiertäen eri vaatekaupoissa, käyden Starbucksissa ja kävellen Chinatownin ja Little Italyn läpi. Oli kyllä ihan huippukiva päivä!!
DSC03404 DSC03413 DSC03424 DSC03429 Seuraavana päivänä meiän mukaan liittyi toinen ryhmä, joka oli saapunut päivä meidän jälkeen. Meitä oli siis tuplasti enemmän, mikä oli kyllä ihan kiva juttu! :) Tää päivä alotettiin kävelyllä Central Parkissa, joka oli tosi kaunis paikka. Nähtiin siellä myös John Lennonin muistomerkki, sellainen Imagine-mosaiikki, joka oli tehty maahan. Siinä sen mosaiikin vieressä oli kitaisti soittamassa Lennonin "Imagine"-biisiä ja se oli kieltämättä upeen kuulosta.
Käytiin katsastamassa myös Bethesda Terrace, joka tunnetaan mm. Gossip Girlistä Chuckin ja Blairin hääpaikkana.
DSC03479 DSC03478 DSC03463 DSC03459 DSC03485
Central Parkin jälkeen käytiin Chelsea Marketissa, kävelemässä High Linella, Greenwich Villagessa, St. Patrickin katedraalissa ja Fifth Avenuella. Opastettu kierros päättyi Grand Central Terminaliin, josta saatiin sitten lähteä itsenäisesti kiertelemään taas viideksi tunniksi. Käytiin tutkiskelemassa Times Squarea sekä 5th ja 7th Avenueta. Times Square oli hieno paikka kanssa, vaikkakin siellä oli hirveesti ihmisiä ja ruuhkaa. Mielenosoituskin siellä oli! Huhhuh, sanon mä :D
DSC03505 DSC03508 DSC03519 DSC03524 DSC03541 Kuuden aikoihin lähdettiin hotellille päin ja siellä meillä oli info lennoista ja matkustukseen liittyvistä asioista. Infon jälkeen lähinnä pakkailtiin ja valmistauduttiin seuraavaa päivää varten. Herätys olikin kolmelta yöllä, jolloin suunnattiin lentokentälle ja lähdettiin kaikki kohti omia osavaltioita.

Kaiken kaikkiaan leiri oli mun mielestä hauska ja tosi mielenkiintoinen. Oli upeeta kokea New York ja tutustua uusiin ihmisiin. On kyllä pakko päästä toistekin tonne Nyciin, ihan mahtava kaupunki!

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

2 comments:

1. New York näyttää niin ihanalta paikalta :)
    Haluun niin matkustaa tonne! <3
    Hyvää vaihtovuotta :)

ReplyDelete
    Replies
    1. Sitä se on <3 Suosittelen todellakin matkustamista sinne jos on vaan mahdollisuus!